dissabte, 16 de juliol del 2011

QUI SOM?


Som un col·lectiu de persones que ens hem unit per defensar els nostres drets enfront d’unes oposicions manipulades. Les oposicions 2011 del Departament d’Ensenyament han estat un frau. Molta gent ha estat suspesa injustament, en base a uns criteris de qualificació totalment irregulars i arbitraris. Els Tribunals han realitzat correccions a la baixa i reduccions sistemàtiques de la nota sense basar-se en les aptituds reals dels aspirants demostrades a les proves, sinó en uns cupons d’accés establerts a priori de forma totalment il·lícita i contrària a les bases de la convocatòria i al principi de transparència.

Tal i com dicta la Convocatòria de les oposicions de professors, aquestes consten de dues fases: la d’oposicions pròpiament dita i la de concurs (en que es computa la formació i l’experiència professional). Per passar a la segona fase, la de concurs, s’ha de tenir un 5 com a mínim a la fase d’oposició. Un cop es tenen els resultats d’ambdues fases, obtenen plaça aquells opositors amb les notes més altes en base a una nota de tall. Doncs bé, a les oposicions d’enguany els Tribunals han infringit el que dicta la normativa i han manipulat les notes a la baixa per tal que els opositors no poguéssim accedir a la segona fase, estroncant a mitges el procés de les oposicions. Segons el que han reconegut alguns tribunals davant d’opositors quan han anat a reclamar, tenien ordres explícites d’aprovar a un número molt reduït d’alumnes i per tant de suspendre a molta gent que sí que havia aprovat. Això ha suposat que hagin hagut d’infringir la llei i falsejar les notes per tal que les mitjanes fossin més baixes de 5. A diferència de les oposicions dels altres anys que s’atenien al que dicten llurs convocatòries i que respectaven ambdues fases del procés, en les oposicions 2011 se’ns ha negat el dret a passar a la següent fase mitjançant notes falsejades. Amb tot això queda evidentment desacreditat tot el procés de concurs-oposició. 
 
Sinó, com pot ser que hi hagi tan pocs aprovats i tan poca diversitat de notes? A tots i cada un dels Tribunals s’observen gràfiques de resultats molt semblants: pocs 8 o 9, alguns 5 i la resta tothom suspès. Les notes de qualsevol examen han de ser el màxim d’objectives, avaluades seguint uns criteris transparents i sempre han de respondre a la realitat. En lloc d’això, les notes que han posat els Tribunals d’oposició han estat manipulades amb resultats del tot inversemblants. Tot indica que s’ha comès una greu irregularitat. 
 
Alhora, molts dels opositors presentàvem un informe d’avaluació de la nostra feina que havia estat avaluada per una comissió presidida per un Inspector/a d’Ensenyament i que fa mitjana amb les altres notes de la fase d’oposició. En molts casos, la nota que teníem inicialment era altíssima i, posteriorment, aquesta mateixa feina avaluada de nou pel Tribunal d’Oposicions ha estat suspesa amb notes inversemblantment baixes. Com pot ser que un Inspector digui que fas una feina excel·lent i que un altre Inspector (el del Tribunal) desacrediti al primer posant una nota que no té res a veure amb la primera? Això també indica una contradicció i manipulació flagrant.
Una altra evidència d’aquestes actuacions fraudulentes és que va haver-hi un Tribunal de l’especialitat d’Anglès que va penjar unes notes que atenien a una distribució normal i diversa. Unes hores més tard aquestes notes van desaparèixer i en van aparèixer unes altres de modificades i, ara sí, inversemblantment baixes.

Quan hem anat a reclamar la nota de l’oposició els Tribunals s’han negat a revisar-nos els exàmens i les seves respostes han estat de mutisme o bé de reconèixer que els havien encarregat de manipular les notes. Fins i tot hi ha hagut algun Tribunal que ha animat als seus opositors a posar reclamacions a instàncies superiors.
Per descomptat que érem i som conscients que en unes oposicions tant competides com aquestes (per tan poques places ofertes) l’enorme majoria de concursants teníem moltes possibilitats de quedar-nos sense plaça. Ara bé, han fet una selecció prèvia i il·legal al que dicta la normativa que regeix les mateixes oposicions, negant-nos la oportunitat a obtenir plaça inventant-se arbitràriament les notes de la primera part i negant-nos el dret i l’oportunitat de concursar amb els mèrits. No sabem el perquè d’aquesta irregularitat però a tots ens ha passat pel cap la pregunta si ja tenien pensat a priori qui tindria finalment plaça i qui no. 
 
Animem a qualsevol membre de Tribunal que s’hagi sentit obligat a infringir la llei duent a terme aquestes accions fraudulentes i que estigui d’acord amb la nostra denúncia, que se sumi a nosaltres i que faci saber la veritat.

Sol·licitem urgentment que els Tribunals rectifiquin i facin públiques les notes reals i que veritablement ens mereixem. Si no és així, el maltractament als professionals de l’educació és evident i la desmoralització i tirada de la tovallola per part de molts ensenyants altament competents serà inevitable. Comportant, tot plegat, un greu ressentiment cap al sistema educatiu. Si des del Departament d’Ensenyament volen que s’aturi aquest descrèdit cap als resultats de les oposicions i cap al cos d’Inspecció d’Ensenyament, han de posar-hi remei immediatament i amb urgència.

Per la nostra banda, farem tot el que calgui per demanar la IMPUGNACIÓ d’aquestes oposicions.
En els annexos adjuntats a continuació s’hi troba un recull d’una gran quantitat de situacions irregulars que s’han donat en els diferents Tribunals de les diverses especialitats.

1 comentari:

  1. Recollida de signatures (observacions): és possible que algunes persones tinguin dubtes sobre els riscos, o aspectes a favor i en contra, d'enviar un correu electrònic amb dades com el DNI, el nom complet, i altres. Aquest tipus de dades s'haurien de protegir, o millor dit, custodiar, respectant el que estableix la normativa sobre protecció de dades, així com donar seguretat que no serien utilitzades amb altres finalitats. Si per exemple, des del departament d'ensenyament se'n fes algun tipus d'us que perjudiqués a les persones, etc.. Si es troba la manera de donar més seguretat, és possible que obtinguem més solidaritat i participació.

    ResponElimina